Salam Lebaran

Posted on 11:52 PM | By Alumni SMA Al Falah | In



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang



Assalamualaikum dan salam sejahtera



Syukur ke hadrat Allah swt kerana kita berjaya menempuh bulan Ramadan al-Mubarak dengan penuh ketaatan dan ketekunan. Tiadalah hadiah kejayaan yang terlebih besar dan istimewa dari kejayaan memperoleh status takwa.



"Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang yang terdahulu dari kamu, supaya kamu bertakwa."



Al-Baqarah: 183



Ketakwaan ini akan terus membawa kita terus istiqamah dalam beramal ibadah kepada Allah swt seterusnya menjauhkan diri kita dari melakukan kemaksiatan dan kemungkaran di atas muka bumi Allah swt. Itulah tanda kejayaan Madrasah Ramadhan 1431H, yang tidak lama lagi akan meninggalkan kita.



Berakhirnya Ramadhan, Syawal pula mengunjung tiba. Aidil Fitri adalah hari kebesaran kurniaan Allah SWT setelah kita menunaikan ibadat puasa dalam masa sebulan.



Islam menganjurkan kita memuji nama Allah apabila menjelangnya Syawal, memanjatkan rasa syukur kerana berjaya melalui ujian besar menghadapi Ramadhan serta bersedih kerana kita sudah terlepas daripada Ramadhan, bulan yang penuh rahmat.



Dalam kegembiraan kita menyambut Aidil Fitri, jangan kita melupakan sahabat seagama kita yang berada dalam kesusahan, kesakitan, menderita mempertahankan negara.



Akhir kalam, saya mewakili pihak Jawatankuasa ALUMNI ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin, kepada seluruh muslimin muslimat semua.



Selamat pulang ke kampung dan selamat kembali ke rumah masing-masing dengan hati gembira dan tenang. Pandu cermat, jiwa selamat. Semoga berjumpa lagi.



Semoga Allah swt merahmati kalian semua.



Sekian, terima kasih.

Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, walillah il-hamd.


Sholihi Abdul Latif
Alumni SMAAFBT 2010/2011



**p/s:Sambutan aidilfitri gabungan sekolah, PIBG dan ALUMNI AL-FALAH akan diadakan pada 25/9/2010 jam 9.00pagi. Semua pelajar dan bekas pelajar dijemput hadir.
**Kepada bekas pelajar yang ingin hadir sila sms nama kpd En.Zaki Sulaiman (013-9475853)

Borang Alumni SMAAF BT

Posted on 9:04 AM | By Alumni SMA Al Falah | In

Sila sebarkan/download disini

Jika ada sebarang pertanyaan sila email ke falahians@gmail.com
dan Sertai kami di Facebook

eMail untuk AJK

Posted on 8:47 AM | By Alumni SMA Al Falah | In


بِسْـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

Di harap AJK Alumni dapat check email korang, Pengerusi kita ada perkara yang nak dikatakan, email dihantar ke alamat email yang korang gunakan untuk Facebook.
Selaku AJK yang dilantik, kita diamanahkan untuk menjaga hak ahli.
Sekali lagi saya memohon maaf atas kekurangan,

Jika ada tambahan dan difikirkan perlu untuk kebaikan ALUMNI AL-FALAH dari yang tersebut di atas sangatlah dialu-alukan

Gunakanlah saluran ini untuk menyuarakan segalan komen dan pandangan utk memajukan ALUMNI ini.

والله أعلم

Persatuan Bekas pelajar Sek.Men A Al-Falah Bt Talam

Posted on 12:49 AM | By Alumni SMA Al Falah | In

Tarikh : 06 Jun 2010
Masa : 10:00am
Tempat : Dewan Besar SMAAF BT Raub Pahang

Majlis bermula dengan ucapan pengerusi majlis iaitu En Hanafi Yahya, mengalu-alukan kehadiran rakan-rakan termasuk Ustzah Rosnah, Ust. Sabri dan Cikgu Rusdi Mat Nor. Kehadiran pada hari itu sangat menggalakkan.

Seterusnya pengagihan undang-undang persatuan kepada setiap yang hadir, kemudian ada sedikit taklimat penerangan undang-undang dan hal-hal berkaitan dengan alumni Al-Falah yang di sempurnakan oleh En.Zaki Sulaiman.

Setelah semuanya jelas, En Sholihi Abd Latif merangkap Ketua Penaja Persatuan ini memberi sedikit ucapan terima kasih kepada semua yang bertungkus-lumus melaksanakan kerja-kerja pendaftaran dari awal sehingga semuanya sempurna

“Jasa Kalian sangat dihargai, Allah sahaja mampu membalas kerja baik anda”

, YB Adun Batu Talam, Jabatan Pentaran Pertubuhan Negeri Pahang, tidak dilupakan pihak sekolah yang tidak jemu-jemu membantu menjayakan matlamat supaya persatuan ini menjadi persatuan yang berdaftar.

Pada hari itu juga berlaku pembubaran jawatan kuasa penaja. Jawatan kuasa sementara ini terdiri dari beberapa orang yang dilantik pada mesyuarat penaja pada 20 Ogos 2009 lalu, mereka menjalankan segala urusan persatuan sebelum lantikan rasmi AJK pada mesyuarat agong pada 6 jun 2010.

Setelah pembubaran berlaku, mesyuarat dimulakan dengan lantikan AJK yang akan menggalas tanggungjawab untuk sesi 2010/2011. ianya di sempurnakan oleh En. Aezy Zulkifli selaku pengerusi, Cik Maimunah Sulaiman sebagai setiausaha, dan En. Zahrul Huzairi sebagai pembantu S.U.

Dan hasil undian, AJK alumni Al-Falah untuk Sesi 2010/2011 adalah seperti berikut

Pengerusi : Sholihi Abd latif
Timbalan : Mazira Yahya
Naib Pengerusi :
:
Setiausaha : Noraini Sulaiman
Penolong : Zahrul Huzairi
Bendahari : Norharahaz

AJK khas : Halimatun
: Hanafi Yahya
:
:
Antara lain agenda pada hari itu ialah, meminta persetujuan umum tentang pembukaan akaun Bank Islam untuk persatuan serta memberi mandate kepada pengerusi , timbalan dan bendahari menandatangan semua cek persatuan.

Hal-hal lain ialah berlaku sedikit pindaan pada undang-undang persatuan. Antaranya pindaan pada yuran keahlian

Pindaan tersebut adalah seperti berikut:
Yuran Keahlian : RM50
Yuran tahunan : RM20 (bermula pd tahun ke-2 dan seterusnya)

Segala cadangan untuk program persatuan yang akan dilaksanakan pada tahun ini akan dibincangkan pada mesyarat peringkat AJK akan datang.

Majlis diakhiri dengan sesi bergambar dan jamuan ringan.

Wassalam..

-Editor

Jom Lepak@KLCC

Posted on 8:25 PM | By Alumni SMA Al Falah | In



Tempat : Taman KLCC
Tarikh : 21/03/2010
Masa : 12:00 pm

Semalam aku(sholihi),zahrul n matyie (form5 tahun 2008) keluar minum2 lepas kerja..lame xjumpe dorang:)

Happy gak tengok dorang semue dah de kerjaya masing2 n dapat jumpe cerita semula hal2 time belajar dulu

so.. pe salah ny lau kite semua dapat jumpe sambil betukar2 buah fikiran, tambah kawan2 secara xlangsung dapat mengeratkan lagi tali silatirahim antara kita

myb xsemua akan dapat hadir, pada yang berkesempatan info2 la ek...

Kat Facebook dah de komuniti alFalah..join la:)

Perjumpaan pada 26Dec2009

Posted on 10:50 PM | By Alumni SMA Al Falah | In

Alhamdulillah, perjumpaan khas MT alumni dan sahabat2 lain telah selamat
disempurnakan. kehadiran adalah cukup menggalakkan, itu lah semangat kerjasama
yang perlu ada dalam diri kita

sokongan dari sahabat sangat lah dihargai,

perjumpaan pada 26dec itu diadakan tepat jam 10:30am dan fokus utama perjumpaan
ialah untuk memberi penerangan kepada sahabat2 tentang persatuan ini,
Majlis dimulakan dengan al-fatihah oleh pengerusi, dan majlis diteruskan dengan
memberi peluang pada yang hadir bercakap tentang apa yang mereka harapkan dengan wujudnya
persatuan ini.

pelbagai pendapat telah diutarakan antaranya mengemaskini struktur organisasi, mengumpul maklumat bekas2 pelajar.
semua yang hadir mengharapkan pertubuhan ini begerak dan terus begerak... InsyaAllah

majlis diteruskan dengan sdr Zaki memberi ulasan tentang status pendaftaran persatuan ini. Untuk maklumat semua,
pada 1 ramadhan dulu sebahagian bekas2 pelajar al-falah telah berkumpul membincangkan tentang hal penubuhan persatuan
ini, dan hasilnya satu jawatankuasa ditubuhkan bagi tujuan tersebut. Sdr Nasri dan Zul Azfar menjadi penggerak utama
pada peringkat awalnya..THanks:) jasa kalian kami hargai. setelah pelbagai rintangan dilalui, sekarang cuma tinggal semakan terakhir
oleh pendaftar pertubuhan negeri pahang.

Sdr Zaki dalam ulasannya menegaskan persatuan ini perlu didaftarkan secara rasmi bagi mengelakkan masalah yang munkin akan timbul.
dia telah menyuntik semangat dan membuka minda ahli yang hadir untuk terus menggerakkan persatuan dengan jaya nya..
InsyaAllah satu perjumpaan khas akan diadakan sekali lagi sebaik sahaja kita menerima surat rasmi dari pejabat pendaftaran persatuan,
diharapkan semua jawatankuasa sementara yang dilantik 1 ramadhan dulu dapat hadir,

majlis ditamatkan pada jam 12:30 tgh/hari dengan wakil setiap batch menyenaraikan nama dan no.tel sahabat2 mereka yang tidak dapat hadir
dan diserahkan kepada Timb. S/U untuk dimasukan kedalam database persatuan.

Sekian, harapkan Alumni ni akan terus aktif dan berjaya ...Aminnn

Jumpa lagi:)

-Editor

Mesyuarat Persatuan

Posted on 6:21 PM | By Alumni SMA Al Falah | In

Mesyuarat akan diadakan pada

Tarikh : 26 Dec 2009 (Sabtu)
Tempat : Dewan SMA Al Falah Batu Talam Raub
Masa : 10:00 am

Semua pemegang jawatan (MT) diwajib kan hadir.

-Sholihi abd.latif